Жолаушылар тасымалынан түсетін қаржы екі есе төмендеді.
2019 жылмен салыстырғанда көрсеткіш екі еседен астам ( 596,8 млрд) төмендеді. Бұл шығындар негізінен жүк тасымалдарынан түсетін кірістердің өсуі есебімен жабылды. Ол 9,9%-ға немесе 102,2 млрд-қа өсіп, 1 трлн 135,7 млрд теңгені құрады.
Теміржол тасымалының 2020 жылғы жалпы нәтижелері: жолаушылар тасымалы күрт төмендеп, жүк тасымалы арта түсті.
Ұлттық статистика бюросының мәліметтері бойынша:
Сонымен қатар, бұл сандар былтыр темір жол жолаушыларға қарағанда жүк тасымалынан 21 есе көп пайда тапқанын көрсетті. Ал жолаушылар тасымалдаған жол 2019 жылмен салыстырғанда қысқарған. Қайта есептеген кезде 1 жолаушыдан түсетін табыс шамамен 20%-ға төмендеді.
Батыс Қазақстан облысында жүк айналымы төмен. Ол бірден 46%-ға төмендеді (3,3 млрд т*км – республикадағы ең төменгі көрсеткіш). Сондай-ақ, Алматы (-32%-дан 11 млрд-қа дейін), Маңғыстау (-33,1%-дан 8,5 млрд-қа дейін) және Түркістан (-35%-дан 4,4 млрд-қа дейін) облыстарындағы көрсеткіштер төмендеді.
Ең жоғары өсімді республикалық маңызы бар қалалар көрсетті
– Шымкент (+92,2%-дан 7,8 млрд-қа дейін), Нұр-сұлтан (+63,9%-дан 27,9 млрд-қа дейін) және Алматы (+54,6%-дан 12,2 млрд-қа дейін).
Жолаушылар айналымы бойынша да ұқсас жағдай. Шымкент қаласының көрсеткіші 19,5%-ға (152,5 млн п*км – ге дейін), Нұр-Сұлтанда 32,5% – ға (3 млрд-қа дейін) төмендеді, ал Батыс Қазақстан облысында жолаушылар айналымы 4 еседен астам, ал Алматы, Маңғыстау, Солтүстік Қазақстан және Түркістан облыстарында үш еседен астам төмендеді.
Авиакомпаниялар темір жол тасымалына қарағанда негізгі ақшаны жүкпен емес, жолаушылармен табады. 2020 жылы қаржылық модельді қайта қарау керек болды, бірақ рейстердің қысқаруын өтеу мүмкін болмады. Жалпы, жылдың нәтижесі келесідей:
Теміржол сияқты авиакомпанияларға жолаушыларды тасымалдау жүктерге қарағанда 15 есе көп қаражат әкелді деп айтуға болады, бірақ
бір жолаушы кірісі 30%-ға төмендеді
Бұл ретте ұшудың орташа қашықтығы 23%-ға азайды (көптеген елге ұшу қиындық тудырғанын ескерсек, бұл таң қалатын жағдай емес)
Тағы бір қызық жайт, Шымкенттегі жолаушылар айналымы Нұр-сұлтанға қарағанда 6,8 есе жоғары болды. Көрсеткіштер: 2,1 млрд п*км 317,1 млн-ға қарсы. Елордадағы жүк айналымы тым төмен 0,91 млн т*км, ал Шымкентте 14,88 млн және Алматыда 40,4 млн. қарасы.
Автомобиль және қалалық электр көлігінің жұмысына келетін болсақ, ең маңызды өзгерістер: автобус жолаушыларының саны үш есе азайды. Бірақ табыс тек 30%-ға төмендеді.
Таксиде, керісінше, табыс клиент жоғалтқанға қарағанда тезірек төмендейді. Троллейбустар, трамвайлар және көліктің басқа түрлерінің (соның ішінде метро) көрсеткіштер пропорционалды түрде төмендеді. 2020 қорытындысы бойынша жұмыстың жалпы көрсеткіштері келесідей болды:
Бұл ретте Қазақстанның барлық өңірінде жолаушылар ағыны кем дегенде 2 есе төмендеді. Ең төмені – Маңғыстау облысында 4 еседен астам (1,16 млрд п*км-ге дейін).
Ал жүк айналымы екі өңірде Нұр-Сұлтанда (+3%-дан 10,1 млрд т*км-ге дейін) және Түркістан облысында (+2,3%-дан 3,3 млрд-қа дейін) өсті. Атырау облысында ол өткен жылғы деңгейдің тек 58,7%-ын (13,9 млрд) құрады.
Су көлігіне қатысты барлық нәрсе 2 санатқа бөлінеді: ішкі және теңіз (соның ішінде жағалау). Олар былтырғы жылды әртүрлі өткізді: