Нұр-Сұлтан
Қазір
-14
Ертең
-12
USD
516
+0.32
EUR
536
-0.13
RUB
5.18
0.00

Үкіметтің әлеуметтік блогына басқа вице-премьер қажет – Чеботарев

330
Андрей Чеботарев, фото inform.kz сайтынан

Президенттің халыққа арнаған соңғы Жолдауының әлеуметтік бағыттылығы және “қозғалмайтын” шенеуніктерге айтқан бірқатар сын-талаптары, Қасым-Жомарт Тоқаевтың дағдарыс кезінде Үкімет жұмысының салақтыққа салынуын үнсіз бақылап отыра бермейтінін көрсетті.

“Мемлекет басшысының бағыт-бағдарына күмәнданатындардың бәрі жұмысты орындай алмайды, мүмкін қандай да бір жолмен қозғалыссыз отырғысы келсе, Президенттің тапсырмаларын орындаудан жалтарса, менің ойымша, олар қызметінен кетуі керек.

Қазір біз дамуымыздың шешуші кезеңіне аяқ бастық. Мемлекеттік аппарат бірыңғай тетік ретінде жұмыс істеуге міндетті. Тек осындай жағдайда ғана біз алға қойылған мақсаттарға қол жеткізуді қамтамасыз етеміз”, — деді президент.

Жақында ол Қорғаныс министрі Нұрлан Ермекбаевтың отставка кетуін қабыл алды, оның кезінде екі жыл ішінде Қазақстанда әскери қоймалардағы оқ-дәрілердің жарылысы 10-нан астам адамның өмірін қиды. Біраз уақыт бұрын ауыл шаруашылығы министрі жұмыстағы кемшіліктері үшін ауыстырылды.

Алайда, 1 қыркүйекте президент Үкіметтің басқа мүшелеріне — әлі де қызметте отырғандарға айтты. “Альтернатива” өзекті зерттеулер орталығының директоры, саясаттанушы Андрей Чеботарев министрлік лауазымымен кім болжамды түрде қоштаса алатындығы туралы айтты.

Ешкім мінсіз емес

– Негізінде, Қорғаныс министрі өз қызметінен кетті. 2019 жылы Арыс қаласында орын алған жарылыстардан кейін Байзақ ауданындағы қайғылы жағдай оқ-дәрілерді сақтауға немқұрайлы қарағанын көрсетті.

– Мәдениет және спорт министрі Ақтоты Райымқұлова да өз орнында қалды, бірақ арасында оған да шағым айтылуда. Ол да күту залында емес пе, қалай ойлайсыз?

– Қазақстандық спортшылардың Токиодағы жазғы Олимпиадада өнер көрсетуінің нашар нәтижелерінен кейін – иә.

Сонымен қатар, спорттық сәтсіздіктерден басқа, мәдениет қайраткерлерінің де сынға алуы министрге үлкен қиындық туғызуда

Белгілі кинорежиссер Ермек Тұрсынов Райымқұлованың отставкаға кетуін сұрап, бірнеше рет сөз сөйледі. Жетекші өнер және спорт қайраткерлерінің пікірі ескеріледі деп ойлаймын.

— Денсаулық сақтау министрі Алексей Цойдың атына Денсаулық сақтау жүйесі пандемиямен дұрыс күресе алмауда және пациенттермен жұмысты жақсы жолға қоюға болады деген тәрізді шағымдар да жүйелі түрде келіп тұрады.

– Денсаулық сақтау жүйесі пандемияға дайын емес екендігі рас. Бірақ тек қазақстандық емес. Сондықтан мен барлық шағымды бір Цойдың атына айтпас едім, оның басшылығымен дәрігерлер қалай болғанда да адам өмірін сақтап қалып жатыр. Әрине, бұл сын айтылмауы мүмкін емес.

Егер азаматтардың аурухана қызметкерлеріне деген көзқарасы аз да болса шынайы болса, онда емханаларға қатысты шағымдар тым көп. Бұл емделушілерге жағымсыз қарым-қатынас және ұзақ күтетін кезек

Сонымен бірге, 2020 жылы министрдің ауысқанын ескерсек, Алексей Цойды жұмыстан шығару ертерек деп ойлаймын.

Әділет министріне – уақыт келді

— Егер өзгертсек, онда кім келеді? Мәселе осыда.

– Түрлі кезеңдерде қазір Ұлттық банкті басқарып отырған сол Ерболат Досаев оған дейін жұмыс істеген медиктермен салыстырғанда денсаулық сақтаудың ең оңтайлы министрі болып саналды. Бірақ ол кезде пандемия болған жоқ. Сондықтан қазір медициналық мекемені кәсіби дәрігер басқарғаны дұрыс.

Әділет министрі Марат Бекетаевқа көптеген сұрақ бар. Ол негізінен Стати сотымен айналысатын  және одан басқа ештеңемен айналыспайтын сияқты көрінеді

Соңғы уақытта оған саяси партияларды тіркеу бойынша түрлі бастамашыл топтардан көптеген сын айтылып жүр. Саяси партиялар туралы заңға мүшелерінің тіркелу шегін 40-тан 20 мың мүшеге дейін төмендететін түзетулер енгізілгеніне қарамастан, бірде-бір саяси партияны тіркеуге әлі мүмкіндік жоқ. Мен тіпті оған бұл сұрақты жеке қойдым, бірақ нақты жауап алған жоқпын.

2021 жылы сайлау туралы заңға түзетулер енгізілген кезде және бұл өте маңызды түзетулер болды, бәрін Ұлттық экономика министрлігі жасады. Сайлау заңнамасына жанама ғана қатысы бар мекеме. Менің ойымша, бұл процестің әділдігі өзін-өзі жойды. Сондықтан Әділет министрлігінде ауыс-күйіс болады деп ойлаймын.

Білім министрінің кармасына қосымша

— Жақында ғана ауыл шаруашылығы министрлігінің басшысы лауазымына Ербол Қарашөкеев келді, ол ведомствода бірнеше ай вице-министр болып жұмыс істеп үлгерді. Ол өз орнында ма?

Бұл ведомствоның қызметінде көп нәрсе ауыл шаруашылығы саласын дамытудың екі тұжырымдамалық бағыты – ірі агрохолдингтер мен қарапайым фермерлерді, яғни ШОБ-ты қолдау арасындағы теңгерімге қол жеткізуге байланысты. Қазіргі министрдің барлық бұрынғы әріптестері бұл тепе-теңдікті таба алмады деп саналады.

Қарашөкеевтің күші қаншалықты жететінін жақын арада білеміз. Бірақ әзірге оның ауыл шаруашылығы министрлігінің басшысы ретіндегі рөліне мұқият бақылау керек деп ойлаймын

Экология және табиғи ресурстар министрлігіне шағымдар болды. Бірақ ол бұл министрліктерге бұрын да айтылды және министрдің отставкаға кетуіне себепші болған жоқ. Дегенмен, Мағзұм Мырзағалиевке ойлануға себеп бар.

— Қалай ойлайсыз, Асхат Аймағамбетовтің балаларды мектепке жібергені оның министрлік кармасына қосары бар ма?

— Әбден мүмкін. Ақылға қонымды шешім қабылданды. Себебі 2020 жылы қашықтықтан оқыту оқушылар мен студенттердің білім сапасының төмендегенін көрсетті. Ендіні мәселе – оқу орындары санитарлық-эпидемиологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ете ме, жоқ па, сол маңызды. Себебі балалар да, белгілі болғандай, коронавирустық инфекцияны жұқтырады және оларда жеңіл өтеді, бірақ инфекцияны үйге әкеліп, ата-аналары мен басқа туыстарына жұқтыруы мүмкін.

Жалпы, денсаулық сақтау министрлігі мен білім министрлігі қазір корона дағдарысына қарсы күрестің алдыңғы шебінде

Әлеуметтік блок, негізінен, бейіндік вице-премьер Ералы Тоғжановты қоспағанда, өз орындарында. Әлеуметтік блок жұмысының ерекшелігін ескере отырып, министрліктерге басқа куратор қажет.

Байланыс теңгерімсіздігі

— Әлеуметтік ведомстволар, негізінен, әрқашан ең көп сынға ұшырайды, өйткені олар әрқашан назарда, бірақ қалған ақша қағидаты бойынша қаржыландырылады. Сол күштік ведомстволарға қарағанда. Бірақ қазір әлеуметтік блокқа пандемиямен күресуге көптеген мүмкіндіктер берілді. Қайтарым бар ма?

— Бар, жаман емес. Ал қазір супер жетістікті талап ету әділетсіз және қисынсыз. Дегенмен, осы блокты басқару тұрғысынан, жоғарыда айтқанымдай, барлық мәселелер жетекшілік ететін Премьер-Министрдің орынбасарына қатысты.

— Қазіргі құрамда үкімет жариялы емес деп ойламайсыз ба? Негізінен шешімдер мәжілістен тыс қабылданады және біз олар туралы іс жүзінде білеміз. Барлық министрліктердің ішінен тек денсаулық сақтау министрлігі ғана көз алдымызда. Қандай себеппен екені түсінікті. Қалғандары үнсіз отырады.

— Мен көптеген ведомстволардың әлеуметтік желілерде және өздерінің ресми сайттарында белсенді екенін атап өткім келеді. Бұл Ақпарат және қоғамдық даму министрлігі, Сыртқы істер министрлігі, Білім және ғылым министрлігі және денсаулық сақтау министрлігі. Басқалары – иә, олар айтарлықтай көп көріне бермейді. Бірақ премьер-министр Асқар Мамин басынан-ақ, өзінің бірқатар орынбасарлары сияқты тұйық адам.

Сондықтан министрліктердің халықпен қарым-қатынасы тұрғысынан теңгерімсіздік бар. Егер кейбіреулері өз қызметінің нәтижелерімен үнемі бөлісіп, қоғамдық бастамалар мен сынға жауап берсе, басқалары керісінше істеуде

Мысалы, Ұлттық экономика министрлігі дағдарыс кезеңіндегі ең маңыздысы болса да, осы уақыт ішінде тысқары қалып отыр. Сауда және интеграция министрлігі де үнсіз. Біз көршілермен қарым-қатынасымыз туралы ештеңе білмейміз. ЕАЭО мен ДСҰ-ға қатысатын сияқтымыз, ал онда не болып жатқанын білмейміз.

Нақты басқару моделі қажет

— Сіздің ойыңызша, Үкімет бұл құрамда Президенттің өз Жолдауында берген тапсырмаларын орындай алады ма?

— Біздің бірде-бір Үкіметіміз, тіпті Тұңғыш Президент кезінде де, Жолдауларда айтылған барлық тапсырмаларды 100%-ға орындаған емес. Бірақ мен әрқашан тікелей тапсырмалар да, жанама нұсқаулар да берілетінін атап өткім келеді. Міне, осындай қарапайым тапсырмалар бойынша министрлер жұмысқа кірісетін сияқты, бірақ оны соңына дейін орындамайды.

Қазір, пандемия кезінде, әрине, барлық қиындықты хормен вирусқа жабуға болады. Бірақ мойындау керек – Үкімет шектеулі жағдайларда жұмыс істеуде

Ең бастысы, әлеуметтік-экономикалық жағдай үшін сөзсіз жауапкершілік болуы керек.

Тағы бір маңызды сәт. 2020 жылы 2030 жылға дейінгі мемлекеттік басқару тұжырымдамасы қабылданды. Бұл жерде тағы да біздің Үкіметтің құрылымы қандай болуы керек екендігі туралы нақты түсінік жоқ. Құжатта жақсы нәрсе көп, бірақ негізгісі жоқ. Шетелде министрліктердің үнемі құрылып, қайта құрылып, жабылуы орын алатын кездер өте аз. Онда ол тұрақты және ұзақ уақытқа құрылады. Бірақ Қазақстанда емес.

— Модель туралы шешім қабылдамаған тәрізді. 30 жыл жеткіліксіз, өйткені белгілі бір үлгіні құруға және оны ұстануға мамандар жеткіліксіз ба… әлде басқа себептер бар ма?

— Қазақстан дамуының әрбір кезеңінде түрлі саяси міндеттер қойылды. Қоғаммен қарым-қатынасты ушықтырмау үшін біресе әлемдік дағдырыс құбылыстарын, біресе ағымдағы міндеттерді шешу қажет болды. Бұған мысал – 2016 жылғы жер реформасының тарихы. Бұл бір жақтан екінші жаққа лақтыру тұрақсыздандыратыны түсінікті.

Бірақ экономиканы басқарудың оңтайлы моделін таңдауға кеш

Барлық  бір жағынан үкімет және екінші жағынан “Самұрық-Қазына” мен “Бәйтерек” және олардың еншілес кәсіпорындары түріндегі квазимемлекеттік секторлы қазіргі жүйе жауаптан гөрі көбірек сұрақтар туғызады. Ең алдымен – кімге бағыну керек. Ең алдымен жүйені өзгерту керек. Онда жұмыс істейтін мамандар бар. Алайда, қазір олар өздері қаламаған іспен айналысуға мәжбүр. Немесе өзін-өзі байыту үшін сыбайлас жемқорлық схемаларына қосылады. Және бұл үлкен проблема.

Серіктестер жаңалықтары
© «365 Info», 2014–2024 [email protected], +7 (727) 350-61-36
050013, ҚР, Алматы қ., «Керемет» ықшамауданы, 7 үй, 39 корпус, 472 кеңсе
Қате байқасаңыз, оны белгілеп Ctrl+Enter басыңыз