Нұр-Сұлтан
Қазір
-19
Ертең
-19
USD
435
-0.24
EUR
493
+0.08
RUB
5.67
-0.01

Тоқаев елді неге дайындауда – саясаттанушының пікірі

434
Фото: Ақорда баспасөз қызметі

Әлеуметтанушылар халықтың өмір сүру деңгейінің төмендегенін, ал статистика қызметкерлері кірістердің өсуін және тұрақты дамуды тіркеді.

Біріншісі тәуелсіз, сондықтан үлкен сенімге ие. Екіншісі – дәстүрлі сенім тудыра қоймайтын мемлекеттік қызметкерлер.

Біріншісі материалдық жағдайдың өзін-өзі төмен бағалауы моральдық-психологиялық факторларға, соның ішінде жыл мезгілдері әсер етеді дегенді қабылдайды.

Соңғысы сандарды бұрмалап, оларды белгілі бір шектерде ғана көрсете алады.

Мораль қазір жақсы формада емес: карантиндік шаралар, қысымға алатын статистика, тұрақты ақпараттық-экономикалық дағдарыстар – картоп, отын, жем, оқ-дәрілер, спорт және т. б.

Тіпті тікелей қатысы жоқтар да оны ақпараттық қысымның әсерінен мықты және өткір сезінуде. Кейде дағдарыс аяқталған тәрізді болады, бірақ бұл туралы ешкімге хабарланбады. Ал бұл одан әрі негативке итермелейді.

Үкіметтің беделі төмендейді…

Қоғам шаршады, ал мемлекет оны қуантқысы келмейді. Жалғыз қуанарлығы “қызыл аймақтан” “жасылға” мезгіл-мезгіл көшу болды, бірақ бұл қайтымды, тұрақсыз процесс және статистикалық бұрмалауға негізделген, оны барлығы бұрыннан-ақ байқаған.

Мемлекет бұл көріністі толығымен аяқтауға тырысатын сияқты: біресе министрлердің орынсыз сөздері, біресе депутаттардың ақылға сыймайтын бастамалары. Алайда, желтоқсан жақындап қалды – жыл соңы және тәуелсіздіктің 30 жылдығы – белгілі бір қорытынды шығаратын уақыт жақындап келеді.

Мемлекет, теріс болжамдарға қарамастан, қайтадан құлдыраған жоқ, карантиндік және басқа дағдарыстардан аман өтіп, тіпті кейбір салаларда өсімді көрсете алды. Сыртқы борыш та өсті, бірақ сыбайлас жемқорлық деңгейі аздап төмендеді.

Екі жыл бұрын,

транзиттің қызған кезінде негізгі тәуекелдер қосарлана билік жүргізу салдарынан билік дағдарысына жүктелді, ал жаңа Президенттен бәрі реформалар күтті

“Ақ Орда” мен “Кітапхана” арасындағы шиеленіс шынымен де орын алды – бұл көптен күтілді. Назарбаев, егер 2050 Стратегиясы бар болса, жаңа жоспарлар не үшін қажет деп таңданғанын еске түсірейік. Тоқаев оның тоқтамайтынын айтты.

Бірақ аппараттардың желісінен шиеленіс көп байқалды. Егер “Кітапхана” қателік жібермеуге тырысса, Ақордада Елбасы мұрасына қатысты жағымсыз әрекеттер көрсетіп, бірқатар шенеуніктерді ауыстыруға тура келді.

Міне, біз Назарбаев Парламенттің екі палатасында да, мәслихаттарда да көптеген мүшесі бар және өз үкіметін құрған билеуші партияның көшбасшысы мәртебесін теріс пайдаланбайтынын көріп отырмыз (алайда осы жылдың қаңтарында Елбасының Маминді Үкімет басшысы ретінде сақтауды талап еткені көрініп тұрды), ол сонымен бірге ҚХА-ға төрағалықты Тоқаевқа беру процесін бастады.

Мен айтсам: басталды, өйткені төрағалықты өткізетінін жарияланды, бірақ заңдар мен жарлықтарға өзгерістер енгізілмеді. Тоқаев әсерді бұзбау үшін процесті тездетуге асықпайды.

Партияға келетін болсақ, француздық “бірге өмір сүру” сценарийін техникалық түрде ойнап шығуға болады, бірақ бұл президенттік биліктің беделіне нұқсан келтіруі мүмкін. Оған екеуі де мүдделі емес.

Сонымен бірге, біз барлық салаларды батыл қолға алған Мамин Үкіметі көбейіп келе жатқан, көбінесе өздері туындататын қиындықтарды шешу тұрғысынан беделін жоғалта бастағанын көреміз.

Бұл әсіресе әлеуметтік және экономикалық салаларда байқалады. Екінші жағынан, менің ойымша, Мамин мықты және құзыретті премьер-министр бола алды, ол өзінің алдындағы ізашарларына қарағанда кабинетті “сүйіктілері” мен “жауларына” бөлмей, біркелкі басқарып отыр және қабылданатын шешімдер үшін жауапкершілікті өзіне алуда.

Менің ойымша, шешімдер әрдайым сәтті бола бермейді, әсіресе денсаулық сақтау саласында, бірақ қазіргі уақытта бұл Премьер-Министрдің ең дұрыс шешімі (тіпті кейбір премьер-министрлер мен министрлерді ойланбастан отставкаға жіберуге болады).

… бірақ басқа жоқ

Мәжіліс спикері Нығматулин министрлерді қыспаққа алуып, оларды пікірталасқа жақсы дайындалуға мәжбүрлеуде, олар өздері сынға және мазақ қалуға өздері себепкер болуда, бірақ жалпы Үкіметпен қарым-қатынасты сақтап отыр.

Әкімдіктер туралы айтқанда, мәслихаттарда Нығматуллин сияқты тұлғалардың жоқтығын атап өткен жөн, бұл екеуіне де пайдалы болар еді.

Кадрлар туралы айтсақ, Тоқаев екі ережеге сүйенеді.

Біріншіден, жұмыстан шығару оңай, ал ауыстыратын адам табу қиын. Мысалы, мегаполистердің мэрлерін ауыстыратын уақыт жетті, бірақ негізгі үміткерлер басқа да маңызды позицияларда отырғандықтан, оларға тең келетін үміткер жоқтығы қолбайлау болып отыр.

Осыған байланысты, президент бұл ақпаратты естімеген деп айту қиын, президент белгілі бір шенеуніктер жүзеге асыруы керек міндеттерді мүмкіндігінше нақты тұжырымдауға тырысуда.

Әкімшілік өз тарапынан нақты мониторинг жүргізеді және әкімдердің жұмысын да, билік тармақтарының өзара іс-қимылын да қатаң бақылауға алуға тырысады. Көбісі зейнеткер-әкімдердің жұмыс істеп жүргенін ұнатпайды, бірақ кемшіліктері болма да, олар жастарға қарағанда тәжірибесі көп және олар өз өңірлерін ұстап тұр.

Астана сыпайы түрде олардың жекелеген кемшіліктер көрсетеді, бірақ бұқара алдында жарияламайды. Әкім корпусына наразылық тек халық тарапынан ғана емес, әлеуетті із басарлар тарапынан да туындауы түсінікті. Және бұл адамдар әрдайым қолайлы емес.

Екіншіден, Тоқаев өзінің президенттігі кезінде тағайындалған кадрларға аса мұқият қарайды. Президент үшін олар “мұражай экспонаттары” емес, сонымен бірге олардың қателіктері одан да ауыр тиетіні түсінікті, өйткені олар туралы шешімдерді өзі қабылдаған.

Бұл министрліктің, агенттіктердің және өңірлердің басшыларына да қатысты. Бұл өзіне сеніп тапсырылған Маңғыстау облысындағы жағдайдың күрт нашарлауынан кейін орнынан алынған Трумовқа қатысты айқын байқалады. Президент экс-әкімге тікелей сын айтпады, тіпті оны сенатор етіп тағайындады, бірақ сәтсіздікке жол берген басқа басшыларға мұндай “қауіпсіздік жастығы” болмайтыны түсінікті. Тізім қазірдің өзінде бар.

Серіктестер жаңалықтары
Көп қаралған
© «365 Info», 2014–2022 info@365info.kz, +7 (727) 350-61-36
050013, ҚР, Алматы қ., «Керемет» ықшамауданы, 7 үй, 39 корпус, 472 кеңсе
Қате байқасаңыз, оны белгілеп Ctrl+Enter басыңыз