Нұр-Сұлтан
Қазір
0
Ертең
10
USD
426
-0.24
EUR
496
+0.41
RUB
5.99
-0.01

Темір жолдар мен әуе көлігі 300 миллиардқа жете алмады

167

Ұлттық статистика бюросының мәліметінше, 2020 жылы жолаушыларды теміржол, әуе, су, автомобиль және қалалық электр көлігімен тасымалдаудан түскен табыс 287,7 млрд теңгені құрады.

2019 жылмен салыстырғанда көрсеткіш екі еседен астам ( 596,8 млрд) төмендеді. Бұл шығындар негізінен жүк тасымалдарынан түсетін кірістердің өсуі есебімен жабылды. Ол 9,9%-ға немесе 102,2 млрд-қа өсіп, 1 трлн 135,7 млрд теңгені құрады.

Т/ж: жүк көп, жолаушы аз

Теміржол тасымалының 2020 жылғы жалпы нәтижелері: жолаушылар тасымалы күрт төмендеп, жүк тасымалы арта түсті.

Ұлттық статистика бюросының мәліметтері бойынша:

  • Тасымалданған жүк көлемі 413,3 млн тоннаны құрады. Бұл 2019 жылмен салыстырғанда 1,3%-ға көп. Бұл ретте тасымалдаудан түскен табыс 5,6%-ға, яғни 939,4 млрд теңгеге дейін өсті.
  • Тасымалданған жолаушылар саны 48% ға, нақты айтқанда 11,3 млн адамға дейін төмендеді. Кірістер 59,2%-ға төмендеп, 44,9 млрд теңгені құрады
  • Жалпы жүк айналымы 302,2 млрд т*км-ді құрады. Бұл 2019 жылғы көрсеткіштен 4,5%-ға артық
  • Жолаушылар айналымы 8,65 млрд жолаушы километрлерін құрады. Бұл 2019 жылғы көрсеткіштің 48,8%-ына тең.

Сонымен қатар, бұл сандар былтыр темір жол жолаушыларға қарағанда жүк тасымалынан 21 есе көп пайда тапқанын көрсетті. Ал жолаушылар тасымалдаған жол 2019 жылмен салыстырғанда қысқарған. Қайта есептеген кезде 1 жолаушыдан түсетін табыс шамамен 20%-ға төмендеді.

Батыс Қазақстан облысында жүк айналымы төмен. Ол бірден 46%-ға төмендеді (3,3 млрд т*км – республикадағы ең төменгі көрсеткіш). Сондай-ақ, Алматы (-32%-дан 11 млрд-қа дейін), Маңғыстау (-33,1%-дан 8,5 млрд-қа дейін) және Түркістан (-35%-дан 4,4 млрд-қа дейін) облыстарындағы көрсеткіштер төмендеді.

Ең жоғары өсімді республикалық маңызы бар қалалар көрсетті

– Шымкент (+92,2%-дан 7,8 млрд-қа дейін), Нұр-сұлтан (+63,9%-дан 27,9 млрд-қа дейін) және Алматы (+54,6%-дан 12,2 млрд-қа дейін).

Жолаушылар айналымы бойынша да ұқсас жағдай. Шымкент қаласының көрсеткіші 19,5%-ға (152,5 млн п*км – ге дейін), Нұр-Сұлтанда 32,5% – ға (3 млрд-қа дейін) төмендеді, ал Батыс Қазақстан облысында жолаушылар айналымы 4 еседен астам, ал Алматы, Маңғыстау, Солтүстік Қазақстан және Түркістан облыстарында үш еседен астам төмендеді.

Авиа: Шымкент Нұр-сұлтанға қарағанда сұраныста

Авиакомпаниялар темір жол тасымалына қарағанда негізгі ақшаны жүкпен емес, жолаушылармен табады. 2020 жылы қаржылық модельді қайта қарау керек болды, бірақ рейстердің қысқаруын өтеу мүмкін болмады. Жалпы, жылдың нәтижесі келесідей:

  • 24,2 мың тонна жүк тасымалданды. Бұл 2019 деңгейінен 9,2%-ға аз. Есесіне табыс бірден 30,9% — ға, яғни 11,6 млрд теңгеге дейін өсті
  • Жолаушыларға қатысты жағдай керісінше. Олардың жалпы саны 36,3%-ға (5,5 млн адамға дейін), ал табыс 51,6%-ға (176,1 млрд теңгеге дейін) төмендеді
  • Жалпы жүк айналымы 56,2 млн т*км (2019 жылғы деңгейден 67,2%), жолаушылар айналымы – 8,3 млрд т*км (49,2%) құрады

Теміржол сияқты авиакомпанияларға жолаушыларды тасымалдау жүктерге қарағанда 15 есе көп қаражат әкелді деп айтуға болады, бірақ

бір жолаушы кірісі 30%-ға төмендеді

Бұл ретте ұшудың орташа қашықтығы 23%-ға азайды (көптеген елге ұшу қиындық тудырғанын ескерсек, бұл таң қалатын жағдай емес)

Тағы бір қызық жайт, Шымкенттегі жолаушылар айналымы Нұр-сұлтанға қарағанда 6,8 есе жоғары болды. Көрсеткіштер: 2,1 млрд п*км 317,1 млн-ға қарсы. Елордадағы жүк айналымы тым төмен 0,91 млн т*км, ал Шымкентте 14,88 млн және Алматыда 40,4 млн. қарасы.

Авто: жолаушылар саны үш есе азайды

Автомобиль және қалалық электр көлігінің жұмысына келетін болсақ, ең маңызды өзгерістер: автобус жолаушыларының саны үш есе азайды. Бірақ табыс тек 30%-ға төмендеді.

Таксиде, керісінше, табыс клиент жоғалтқанға қарағанда тезірек төмендейді. Троллейбустар, трамвайлар және көліктің басқа түрлерінің (соның ішінде метро) көрсеткіштер пропорционалды түрде төмендеді. 2020 қорытындысы бойынша жұмыстың жалпы көрсеткіштері келесідей болды:

  • 3 млрд 288,7 млн тонна жүк тасымалданды. Бұл 2019 деңгейінің 92,6%-ы. Бірақ табыс 4,8% – ға өсіп, 179,1 млрд теңгені құрады
  • Жолаушылар саны 8 млрд 369,5 млн адамды құрады (2019 жылғы көрсеткіштің 35,2%-ы), жалпы табыс – 66,7 млрд теңге (70,8%)
  • Жалпы жолаушылар айналымы 91,3 млрд п*км (-65%), жүк айналымы – 160,7 млрд т*км (-12%)

Бұл ретте Қазақстанның барлық өңірінде жолаушылар ағыны кем дегенде 2 есе төмендеді. Ең төмені – Маңғыстау облысында 4 еседен астам (1,16 млрд п*км-ге дейін).

Ал жүк айналымы екі өңірде Нұр-Сұлтанда (+3%-дан 10,1 млрд т*км-ге дейін) және Түркістан облысында (+2,3%-дан 3,3 млрд-қа дейін) өсті. Атырау облысында ол өткен жылғы деңгейдің тек 58,7%-ын (13,9 млрд) құрады.

Су көлігі: жүк аз, бірақ қашықтық үлкен

Су көлігіне қатысты барлық нәрсе 2 санатқа бөлінеді: ішкі және теңіз (соның ішінде жағалау). Олар былтырғы жылды әртүрлі өткізді:

  • Ішкі көліктерде жүк айналымы 4,3 есе өсті (62,1 млн т*км дейін), бұл ретте жалпы салмақ 32% – ға төмендеді (927,7 мың тоннаға дейін). Яғни, жүк аз болды, бірақ олар жүкті алыс қашықтыққа тасымалдайды. Теңіз және жағалау көлігіндегі жағдай керісінше: жүк көп (+5,3%-дан 871,7 мың тоннаға дейін), бірақ айналым төмендеді (-6,5%-дан 631 млн т*км-ге дейін)
  • Бірақ кірістер екі жағдайда да өсті. Ішкі көлікте – 3,2%-ға (494,8 млн теңгеге дейін), теңіз және жағалау көліктерінде 18,3%-ға (5,1 млрд теңгеге дейін)
  • Теңізде жолаушылар саны ішкі тасымалдағы жолаушылар санына қарағанда едәуір төмендеді: тиісінше -53,4% (40,7 мың адамға дейін) және -13,5% (39,7 мың адамға дейін)
  • Бұл табысқа әсер етті. Теңіздегі шығындар 55,9% (37,2 млн теңгеге дейін), ішкі – 6,7% (25,5 млн теңгеге дейін) құрады.
Серіктестер жаңалықтары
Көп қаралған
© «365 Info», 2014–2021 info@365info.kz, +7 (727) 350-61-36
050013, ҚР, Алматы қ., «Керемет» ықшамауданы, 7 үй, 39 корпус, 472 кеңсе
Қате байқасаңыз, оны белгілеп Ctrl+Enter басыңыз