Нұр-Сұлтан
Қазір
2
Ертең
3
USD
450
-0.49
EUR
487
-1.57
RUB
4.86
0.00

Неліктен банк ипотекасы қымбаттауы мүмкін?

Сенаторлар Ләззат Сүлеймен мен Асқар Шәкіров жаңа бағдарламалар қабылдауды ұсынуда. Оның ішінде екінші деңгейлі тұрғын үй нарығы үшін де.

Үйді не үшін тартып алуы мүмкін?

Тұрғын үй мәселесі Асқар Маминнің атына жазылған депутаттық сауалдың тақырыбына айналды. Сонымен қатар, авторлар азаматтарды пәтерлерінен шығару мәселесін көтерді.

Біріншіден, егер мемлекеттік тұрғын үйде тұратын отбасы мүшелерінің бірі тұрғын үй алса, бүкіл отбасы толығымен шығарылады. Олардың тұрғын үйге мұқтаждық дәрежесі ескерілмейді. Бұл мәселе көп балалы отбасылар үшін өзекті.

Екіншіден,

“меншік иесінің борыштары бойынша жер учаскесімен бірге тұрғын үйді өндіріп алу қолданылған немесе тұрғын үй тәркіленген жағдайларда”

заң азаматтарды басқа тұрғын үй немесе өтемақы берместен жалғыз үйінен шығарып жіберуге мүмкіндік береді.

Бірақ 2016 жылдан бастап соттар баламалы тұрғын үй бермей мәжбүрлеп көшіру туралы 5 398 істі қанағаттандырды. Мұндай үйден шығарып жіберуді болдырмау туралы шешімдердің үлесі бес жыл ішінде 14-16% шегінде сақталды.

2021 жылдың 6 айында соттар мәжбүрлеп көшіру туралы 415 істі қанағаттандырды. Оның ішінде тек 7 жағдайда ғана үйінен шығарылғандарға басқа тұрғын үй берілді.

2020 жылы пандемия күшейгенде 866 отбасы мәжбүрлеп көшірілді, олардың тек 10-ы балама баспана алды.

— Бүгінгі таңда заңнама әлеуметтік осал адамдарды тек жылыту маусымы кезінде шығаруға тыйым салады. Алайда, азаматтардың осы санатын кез келген басқа жағдайларда жалғыз тұрғын үйінен шығару олардың мәртебесіне байланысты әлеуметтік мемлекет құру мақсаттарына қайшы келеді, — деп атап өтті депутаттар.

Сенаторлар мұндай азаматтарға тұрғын үйді жалға беруді ұсынады, бірақ сатып алу құқығынсыз. Олар сондай-ақ Конституциялық Кеңес жалғыз тұрғын үйін өндіріп алуға тыйым салуды ұсынғанын атап өтті.

Ескі бағдарламалар тоқтайды, жаңалары әлі шыққан жоқ

Бұған дейін депутаттар мемлекеттік тұрғын үй саясатын іске асыруды қосымша ынталандыруды ұсынған болатын (және қазір сол ұсыныстарын қайтадан қайталады).

— Бүгінгі таңда ҚР Ұлттық Банкінің 2021 және 2022 жылдары тиісінше “Баспана хит” және “7-20-25” мемлекеттік ипотекалық бағдарламаларын қаржыландыруды аяқтағаны белгілі болды. Сонымен қатар, бұл бағдарламаларды жаңаларына ауыстыру туралы мәселе ашық күйінде қалып отыр және азаматтар мен сарапшылардың алаңдаушылығын тудыруда,

бәсекелестіктің болмауына байланысты банктердің ипотекалық өнімдері қымбаттауы мүмкін

– дейді олар.

Қалған жеңілдікті ипотекалық бағдарламалар нақты объектілердегі нақты құрылыс салушылардан тұрғын үй сатып алуды ұсынады,

алайда олардың сапасына азаматтар жиі шағымданады,

немесе табысы төмен азаматтардың нақты топтарына бағытталған. Орташа кірісі бар халықтың көп бөлігі оларға жатпайды. Демек, олар үшін ипотекаға тұрғын үй сатып алу одан да қиын және қол жеткізу мүмкін емес болады.

Сенаторлар жаңа ипотекалық бағдарламалар қабылдауды ұсынды. Бірақ бұл жолы екінші деңгейлі тұрғын үй нарығы үшін.

Бақылау мен жауапкершілікті күшейту керек

Сонымен қатар, “Нұрлы жер” бағдарламасы бойынша әлеуметтік тұрғын үйдің сапасына да сын айтылуда. Көбінесе мұндай жаңа үйлерде қабырғалар мен қасбеттердің нашар өңделген, электрмен жабдықтау жоқ, төбесінен су ағады, құбырлар мен жалпы инженерлік желілер дұрыс орнатылмаған.

бұл объектілер жергілікті бақылаушы органдардың, атап айтқанда, авторлық және техникалық қадағалау қызметінің қорытындысын алғаннан кейін ғана пайдалануға берілетініне қарамастан.

Мұның бәрі осы органдардың өздеріне бірқатар сұрақтар туғызады.

“Мәселенің бір шешімі құрылыс сапасын бақылауды күшейту және орталықтандыру болып табылады. Атап айтқанда, сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметін лицензиялау саласын

құрылыс салушыларды лицензиялаудың кезеңділігін енгізу жолымен жетілдіру қажет

Бүгінгі күні құрылыс саласындағы ұсынылатын лицензиялар мерзімсіз болып табылады. Лицензиялаудың кезеңділігі құрылыс салушының біліктілік деңгейін ұстап тұруға ықпал етеді және азаматтарды ықылассыз құрылыс салушылардан қорғайды”, — деп сұрау салуда көрсетілген.

Сонымен қатар, авторлар көп пәтерлі тұрғын үй үшін ең төменгі кепілдік мерзімін 5 жылға дейін ұлғайту туралы ойлануды ұсынды.

“Кепілдік мерзімінің ұлғаюы сапасыз құрылыс жұмыстарының салдарынан табылған кемшіліктер үшін құрылыс компанияларының жаңа үй тұрғындары алдындағы жауапкершілігінің артатынын білдіреді”, — делінген сұрауда.

Сондай-ақ, “республикалық деңгейде өңірлерде қолжетімді әлеуметтік тұрғын үй құрылысының сапасына орталықтандырылған бірыңғай бақылау орнату мүмкіндігін қарастыруды” сұраған.

Серіктестер жаңалықтары
© «365 Info», 2014–2024 info@365info.kz, +7 (727) 350-61-36
050013, ҚР, Алматы қ., «Керемет» ықшамауданы, 7 үй, 39 корпус, 472 кеңсе
Қате байқасаңыз, оны белгілеп Ctrl+Enter басыңыз