Нұр-Сұлтан
Қазір
0
Ертең
6
USD
444
-0.87
EUR
476
-0.84
RUB
4.82
0.00

Суэц каналы: экономика және логистика сабақтары

157

Суэц каналы түйіндік көлік артерияларының бірі болып қала береді. Канал арқылы әлемдік сауда трафигінің 12%-ы және контейнерлік тасымалдардың әлемдік көлемінің 30%-ы өтеді. Бағалауға сәйкес, 2015 жылдан 2020 жылға дейін Суэц каналы арқылы 90 мың кеме өтті, олар 5,5 млрд тонна жүк тасымалдады.

Арнаны құлыптау логистика саласы үшін нағыз соққы болды. Суэц каналының оңтүстік бөлігінде орналасқан “Ever Given” контейнерлік кемесінің апаты көптеген жағынан бұрын-соңды болмаған оқиға болды.

Сабақ бола ма?

Біріншіден, Жерорта мен Қызыл теңіздер арасындағы трафиктің толық тоқтауы көлік индустриясының өкілдері үшін миллиардтаған шығындарға әкелді. Lloyd’s List кеме қатынасы компаниясының есептеулеріне сәйкес, тауарлар тасыған кемелердің кідіруінің әр сағаты әлемдік саудаға шамамен $400 млн-ға тең келеді. Осылайша, тәулігіне шығындар шамамен $9,6 млрд құрайды.

Екіншіден, жағдай контейнерлік кемелер мен мұнай танкерлерін Африканың айналасындағы ұзақ маршруттармен жүруге мәжбүр етеді, бұл балама теңіз жолдарының болашағы туралы ойлануға мәжбүрлейді. Бұл, атап айтқанда, мысырлық “әріптесінен” уақытша артықшылық алған Солтүстік теңіз жолы (СТЖ) туралы.

Суэц каналында апатқа ұшыраған контейнер кемесі әлемдік теңіз саудасында өзгеріс тудыратын оқиғалар тізбегін іске қосуы мүмкін. Оқиғадан кейін көлік флотының бір бөлігін СТЖ арқылы жүре алатын мұз класты кемелерге ауыстыру идеясын кеме қатынасы компаниялары бұдан былай орынсыз деп қабылдамайды.

Солтүстік теңіз жолы бастапқыда Суэц каналына балама ретінде ойластырылған, өйткені маршрут жүктерді тасымалдау уақытын үштен бірге қысқартуға мүмкіндік береді. Алайда, осы бағыт бойынша трафикті тартудың қиындықтары көбінесе оның мәртебесіне байланысты.

СТЖ ішкі теңіз суларынан өтеді және Ресейдің ішкі заңнамасымен реттеледі 

Мұндай жағдайларда Ресей тарапы заңды бақылауды әлсіретіп, маршрутты “ашуға” дайын болған жағдайда ғана СТЖ арқылы жүк ағынының өсуін күтуге болады.

Мұнай ағыны

Айта кету керек, Суэц каналы Таяу Шығыстан Еуропа мен АҚШ елдеріне мұнай мен мұнай өнімдерін тасымалдаудың негізгі көлік бағыты ретінде қызмет етеді.

Kpler аналитикалық компаниясының бағалауы бойынша, 2020 жылы арна арқылы күн сайын шамамен 1,74 млн баррель мұнай өткен, бұл әлемдік трафиктің 4,4%-ын құрады. Жалпы алғанда, СТЖ-ны қоса алғанда, энергия тасымалдаушылардың арна арқылы экспорты әлемдік жеткізілімдердің шамамен 10%-ын құрайды.

Африканың айналасындағы мұнай танкерлерінің мыс жанынан өтіп кетуіне байланысты көмірсутектерді импорттаушылар шикізат жеткізілімінде бір апта кідіріске тап болды. Бұл ретте мұнай өнімдері бар кемелердің бір бөлігі арнаның өзінде бұғатталды, бұл кідіріс кезеңін ұлғайта түспек. Маршрутты бұғаттау мұнай фьючерстерінің қымбаттауына әкелгені таңқаларлық емес.

Оқиға Brent маркалы мұнай бағасының 6%-ға барреліне 64 долларға дейін көтерілуіне себеп болды. Келесі күні 2021 жылғы мамырда жеткізіліммен бірге мұнай фьючерстерінің құны барреліне $61-ға дейін төмендегенімен, “Суэц факторы” энергетикалық нарықтарға қысым көрсетуді жалғастырды және аптаның соңына қарай бағалар $64,5-ке қайта оралды.

“Ever Given” кемесінің порттан шығарылуы фактісі баға белгілеулерді төменгі баға диапазонына қайтаратыны сөзсіз. Сарапшылар қысқа мерзімді перспективада мұнай фьючерстері барреліне 62 долларға дейін түсуі мүмкін деп болжайды. Нәтижесінде арнаны қоршау мұнай бағасының қысқа мерзімді факторына айналды.

Дегенмен, Суэц каналындағы апат тек логистикалық тізбектердің синхронизациясын күшейтетінін мойындау керек. COVID-19 пандемиясы контейнерлік кемелер мен басқа жүк кемелерінің кестесінің сенімділігін төмендетті. Нақты

келудің есептік уақытынан 5 күнге дейінгі кідірістер теңіз тасымалы үшін жаңа нормаға айналды

Автор: Лидия Пархомчик, Нұрсұлтан Назарбаев Қоры жанындағы ӘЭСИ сарапшысы

Серіктестер жаңалықтары
© «365 Info», 2014–2024 info@365info.kz, +7 (727) 350-61-36
050013, ҚР, Алматы қ., «Керемет» ықшамауданы, 7 үй, 39 корпус, 472 кеңсе
Қате байқасаңыз, оны белгілеп Ctrl+Enter басыңыз