Нұр-Сұлтан
Қазір
14
Ертең
22
USD
448
-1.49
EUR
478
-0.38
RUB
4.76
0.00

Масимов бірнеше миллиардтық бюджетті қайда жіберген? – Әшімбаев

111

ҰҚК-нің экс-басшысы тым сақ адам және әлдекімнің қолдауына сүйенбейінше “қауіпті іске” ешқашан аяқ баспас еді, деп санайды саясаттанушы Данияр Әшімбаев.

Сарапшы Мәсімовтің бірде-бір реформасы тиісті нәтиже бермеді деп санайды, бірақ Комитеттің ресурстары ішкі саяси қақтығыстарға жан-жақты пайдаланылған. Бұл қауіпсіздік күштерін саяси бақылауға әлсіз ықпал етті, бірақ олардың өздері көптеген бөлімдерді басқарды. ҰҚК қызметіне мұқият талдау жасайтын уақыт келді.

Бұл туралы Әшімбаев өзінің Facebook аккаунтында жазды.

Сараптамалық аудит қажет

Алдымен сарапшы ашық көздердегі цифрлармен бөлісті. Заңнамаға сәйкес ҰҚК бюджеті мынадай болған:

2015 жылы — 163 млрд теңге (“Сырбар” – 8,7 млрд теңге).
2016 ж. – 162,3 (+11) млрд
2017 ж. – 203,3 (+11,5) млрд.
2018 ж. – 281,6 (+10) млрд
2019 ж. – 303,3 млрд.
2020 ж. – 423,6 млрд.
2021 ж. – 352,6 млрд.
2022 ж. – 345,5 млрд.

– Менің ойымша, Кәрім Қажымқанұлының мұндай бюджетті қайда жұмсағанына және оларды кім бақылағанына жақсы тексеру жүргізу керек,

– деп есептейді Әшімбаев.

Ол ведомствода түрлі қайта құрулар жүргізілгенін, қандай да бір бағыттар ашылғанын, басқа біреулерге берілгенін және т.б. атап өтті. Бірақ барлық осы “қозғалыстардың” әсері түсініксіз болған. Енді оны тексерудің уақыты келді.

– Бәрі бұрынғыдай – реформа жасау үшін реформа жасау.

ҰҚК өкілеттігінің және оның қызметінің нәтижелерінің сараптамалық аудиті қажет

мемлекеттік төңкеріс жасауға дайындықтан басқа), — деді Әшімбаев.

Әрі қарай ол күш құрылымдарына жасалған әлсіз саяси бақылау туралы айтты. Нәтижесінде осы жылдар ішінде Мәсімовтің адамдары барлық құрылымдарда лауазымды қызметтерді иеленді– тек атқарушы билікте ғана болған жоқ. Қорғаныс министрлігінен бастап парламентке дейін.

Ең бастысы – жауапкершіліктен қашу

Сондай-ақ, саясаттанушы ҰҚК-нің реформасын да қате деп атады, оны Мәсімов ведомствоны басқарғаннан бастап бірден ұйымдастырған. Бұл ішкі қызметтер — терроризмге қарсы, қарсы барлау және экономикалық қауіпсіздік қызметтерін құру.

– Бұрын бір құрылымды әртүрлі орынбасарлардың қарама-қарсы бақылауы өзіндік бәсекелестік пен бақылауды қамтамасыз еткен.

Қызметтерді құру жауапкершілікті дербестендірді, бірақ жекелеген бөлімдердің жұмыстарын жабық сипатқа әкелді

Меніңше, реформаның идеясы жаңа төрағаның бұрынғы үкімет пен ПА жұмысында жүктелген жауапкершілікті өзінен алып тастау болған тәрізді. Бұл ретте комитеттің ресурстарын ішкі саяси қақтығыстар үшін пайдалану ниеті бірден айқын болды, — деп атап өтті сарапшы.

Саясаттанушы Максимов пен Сириядан қазақстандықтарды шығару жөніндегі операцияны да еске алды. Оның пікірінше, бұл сол кезде де көптеген сұрақтар тудырды, ал қаңтардағы оқиғалардан кейін одан да көп сұрақ тудыруда.

Осы оқиғалардағы Мәсімовтің нақты рөліне келетін болсақ, көптеген мәліметтер қоғамға әлі белгісіз және оларды ешкім білмейтін де шығар. Бірақ Әшімбаев қалай болғанда да Мәсімов әлдекімнің көмегіне сенді деп есептейді.

— Түсіну керек нәрсе, мұндай өте сақ адам

тек ел ішінде ғана емес, сонымен қатар одан тыс жерлерде де белгілі бір топтың қолдауына ие болмаса, мұндай іске аяқ баспас еді

Қандай жерлер екенін түсіндіру үшін, оның таныстары мен іскерлік серіктестері бізге жақсы таныс, — деп атап өтті саясаттанушы.

Мәсімовтің бірде-бір реформасы тиімді болған жоқ

Әшімбаев Мәсімовті тікелей төңкеріс жасау әрекетінің негізгі ұйымдастырушысы (немесе тең ұйымдастырушысы) деп атаған жоқ. “Тоқаев ҰҚК төрағасын жеңді” деп атап өткенімен, жалпы Әшімбаевтың сөзінен саясаттанушының ҰҚК экс-басшысының рөлін дәл осылай бағалайтынын көруге болады. Оның әрекетінің сәтсіздігін басқалармен қатар жеке фактормен де түсіндіруге болады.

— Бұл кез-келген мемлекеттік бағдарламаның стандартты мәселелерінің жиынтығы – тым күрделі жоспарлау, нақты мақсатты индикаторлардың болмауы, адами және сыртқы факторларды ескермеу.

Ақыр соңында, Мәсімовтің бірде-бір реформасы сәл де болсын тиімді болған жоқ

Мемлекеттік төңкеріс жасау әрекеті де солай болды”, – деп түйіндеді сарапшы.

Бұған дейін де Әшімбаев Мәсімовтің мемлекеттік төңкеріс жасаудағы рөлі туралы айтқан болатын. Ол кезде ұйымдастырушылық және саяси әлеуеттің тым төмен болуына байланысты ҰҚК-де бүлік ұйымдастыру мүмкін емес екенін болжаған еді. Алайда “басшылық мемлекеттік төңкеріс дайындалып жатқаны туралы алдын-ала біліп, өз ойынын бастай алар еді”.

— Жағдай шиеленіскен кезде ол өзін “тыныштандырушы” немесе “татуластырушы” рөлінде ұсыну үшін ақпаратты әдейі жасырған (немесе тіпті ықпал еткен)”, – деген еді сол кезде.

Сарапшы ведомство басшысының отставкаға кетуін және кейіннен қамауға алынуын “ҰҚК (немесе МКҚ) басшыларының бірі оның жоспарларын әкімшілікке жеткізгенімен” түсіндірді.

Серіктестер жаңалықтары
© «365 Info», 2014–2024 info@365info.kz, +7 (727) 350-61-36
050013, ҚР, Алматы қ., «Керемет» ықшамауданы, 7 үй, 39 корпус, 472 кеңсе
Қате байқасаңыз, оны белгілеп Ctrl+Enter басыңыз